خرید و فروش آپارتمان در اندیشه
خرید و فروش آپارتمان در اندیشه

خرید و فروش آپارتمان در اندیشه

پمپئو، بن سلمان را تهدید کرد/ او به آمریکا ممنوع‌الورود می‌شود؟

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در جلسه استماع مجلس سنای آمریکا درباره بودجه سال ۲۰۲۰ وقتی سناتور دموکرات پاتریک لیهی از وزیر خارجه درباره آمادگی دولت آمریکا برای اجرای تحریم‌هایی علیه محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در چارچوب پرونده جمال خاشقجی سوال کرد،‌ پاسخ داد، دولت آمریکا به تلاش‌ها برای روشن شدن حقایق در این پرونده ادامه می‌دهد.

وی تاکید کرد: دولت آماده اجرای قانون مگنیتسکی است که در زمینه اعمال تحریم بر طرف‌های دولتی خارجی است که براساس حقایق در چنین پرونده‌هایی دخیل بوده‌اند.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا خاطرنشان کرد: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از همان ابتدا متعهد شد که هر آنچه لازم باشد برای افشای حقیقت قتل خاشقجی و مواخذه مسؤولان این قتل انجام می‌دهد.

وی بعد از اینکه سناتور بار دیگر درباره محمد بن سلمان از او سوال کرد پاسخ داد: ما در صورتیکه او قصد سفر به اینجا را داشته باشد این تحریم را در مورد او اعمال خواهیم کرد.

پامپئو همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا به ترکیه هشدار داده که در صورت استقرار سامانه‌های اس ۴۰۰ در خاک خود نمی‌تواند در برنامه تولید مشارکت داشته و در عین حال جنگنده‌های اف ۳۵ آمریکا از نسل پنجم را در اختیار داشته باشد تاکید کرد: مقامات ترکیه می‌دانند که نمی‌توانند جنگنده‌های اف ۳۵ آمریکا و سامانه‌های دفاع موشکی اس ۴۰۰ روسیه را در آن واحد در اختیار داشته باشند.

این در حالی است رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه تاکید کرد که کشورش در انتظار دریافت موشک‌های اس ۴۰۰ در ژوئیه آینده است. او در کنفرانس خبری مشترک با ولادیمیر پوتین نیز بار دیگر تکرار کرد که موشک‌های روسیه را می‌خرد و این را حق حاکمیتی و تصمیمی ترکیه خواند که هیچ کس نمی‌تواند به آنها بگوید که از این سامانه‌ها صرف نظر کنند.

پامپئو متعهد شد آمریکا مصر را هم در صورت خرید جنگنده‌های روسی از نوع سوخو ۳۵ تحریم خواهد کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا تاکید کرد: ما به صراحت گفته‌ایم خرید چنین سامانه‌هایی منجر به اجرای تحریم‌ها براساس قانون "بازدارندگی دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها" خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.